Kundcase: Väla Köpcentrum
Vill du veta mer om våra lösningar?
Välas marknadschef, Ulrika Nordström, anser att ett av köpcentrumets viktigaste serviceelement är att erbjuda kunderna möjligheten att köpa presentkort. Köpcentrumet i Helsingborg har använt Gordions lösningar i 13 år.
Sedan 2007 har Väla i Helsingborg fått god användning av Gordions presentkortsterminaler. Väla har totalt fem terminaler – fyra inomhus och en dygnet runt utomhus. November 2019 förnyar Väla sig med splitter nya Gordion-terminaler Marknadschefen Ulrika Nordström berättar om övergången under en allmänt hektisk tid på året.
– Vi bytte ut alla fem terminaler mitt i julhandeln. Självklart var vi lite nervösa då det är en hektisk period här på Väla. För oss är det viktigt att upprätthålla en god servicenivå till kunderna, och övergången kunde inte ha gått bättre. Något vi är mycket nöjda med, ler hon.
Väla är ett av Sveriges mest besökta och omtyckta köpcentrum, med cirka 11 miljoner besök årligen. Köpcentrumet har vunnit flera utmärkelser för trivsel, service och tillgänglighet.
– Ett av serviceelementen anser jag är att kunna erbjuda presentkort. Vi har alltid haft det och det har alltid fungerat med presentkort här på Väla, säger Nordström.
Väla är bland de som har vunnit pris för sin tillgänglighet, det vill säga att underlätta för de som behöver eller vill ha det när man besöker köpcentret. Marknadschefen Nordström är därför mycket nöjd med den universella designen och användbarheten av den nya presentkortsterminalen.
– Terminalen är enkel, och det går snabbt att göra ett köp. Vi har alla typer av kunder, så det är viktigt och en fördel att terminalen är anpassad till detta. Jag tror också att våra kunder uppskattar en mindre terminal jämfört med den tidigare, berättar Nordström.
Som en del av lösningen erbjuder Gordion support vid behov. De anställda på Väla känner sig väl omhändertagna när de behöver hjälp. Nordström berättar att både hon själv och de vid disken i info-centret har god kontakt med Gordions supportavdelning.
– Vi jobbar nära Gordions personal och behöver vi hjälp med något så vet vi att de alltid är tillgängliga, berättar hon och lägger till att Gordions tillgänglighet är ovärderlig, speciellt under de första veckorna efter nya installationer eller uppdateringar.
Anmäl dig på vårt nyhetsbrev och få nyttiga tips och hjälp till att effektivisera din verksamhet.